lauantai 13. helmikuuta 2016

Ikuinen nimimerkkiongelma

Olin taas aikeissa huudella täältä apua nimimerkkiongelmaan. Pähkäilin, millä ihmeellä keksin itselleni toimivan nimimerkin.

Oon yrittänyt tuijottaa tota blogini ensimmäistä kirjoitusta, kertoisiko se ratkaisun kun kerran kertoo minusta.

Hyvän nimimerkin tunnistaa vain ja ainoastaan tunteesta. Jos se tuntuu omalta, se on oikea.

Jos toisen ihmisen blogiin kommentointi jää kesken, koska tajuat ettet halua kommentoida juuri tällä nimimerkillä, on se silloin väärä.

Käyttämäni nimimerkin ongelma taitaa sittenkin olla sen henkilökohtaisuus - kyseessä on lempinimi lapsuudesta.


Aiemmin vitsailin, että voisin vaikka vaihtaa nimimerkkiä kerran kuussa niin kauan, että löydän sen oikean. No, siltä tämä nyt kovasti näyttää... Miellyin kovasti ajatukseen olla 'Punatukkainen tyttö', mutta toimisiko se kuitenkaan? Voisinko käyttää sitä vuosikymmeniä? Voiko viisikymppinen kirjoittaja olla Punatukkainen tyttö? Nelivitonen? Seiskavitonen? Kolmekymppinen? Minähän nimittäin olen kohta kolmekymppinen...

No, harkitsen vielä. Mielessäni pyörii myös yksi muu nimi, ihan oikea suomalainen naisen nimi, joka on yksi minun etunimistäni.

Tekee mieli pyytää apua tähän ongelmaan, mutta kuka muu tämän muka voisi ratkaista kuin minä itse?

Että ärsyttääkin, miten näin pienestä asiasta voikin kehittyä näin häiritsevä ongelma!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Piristähän päivääni kommentilla! :)